Onderwerp: Raw Food Diet

Terug naar de lijst met onderwerpen.

Eerste pagina«1»Laatste pagina

5-2-2012 23:06
0
+
-
dus ik ben de laatste tijd in aan het lezen op een raw food dieet. dat houdt in dat je alleen ongefabriceerd fruit, groenten, zaden en noten eet.

dit is meer een stijl van leven dan een kort dieet trouwens. maar het heeft een heleboel voordelen. aangezien er in dat eten vrijwel geen vet zit neem je dus bijna geen vet op, en ga je het vet van je lichaam gebruiken. koolhydraten zitten er in verhouding met ander eten niet heel veel in, maar die heb je wel nodig om aan je calorieën te komen (2500 voor vrouwen en 3000 voor mannen). het leuke is dat je er dus heel erg veel van kan eten. ook krijg je er veel energie van vanwege de makkelijk op te nemen suikers in het fruit. je gaat er ook helderder van denken.

eigenlijk is zo'n dieet heel normaal voor de mens, als je kijkt naar aan de mens verwante apen, dan eten die allemaal vooral fruit en groente. dit is ook het originele voedsel voor de mens, en hier zijn we dus ook op gebouwd.

het probleem met gebakken of gekookt voedsel zit hem in dat voedingsstoffen afbreken (vitamines en enzymen) en andere voedingsstoffen moeilijker afbreekbaar worden. je lichaam moet dus meer energie gaan gebruiken om dat af te breken, zelfs witte bloedcellen gaan helpen met het afbreken van de voedingsstoffen, ten koste van je immuunsysteem.

dat brengt me bij mijn volgende punt: het is heel gezond. deze vervormde moleculen zijn heel vaak ook giftig en kunnen zorgen voor allerlei ziektes waaronder ***. (heb je ooit gehoord van *** bij wilde dieren? ik niet! wel bij honden, want wij geven ze ook dat bewerkte voedsel). het dieet zorgt ervoor dat je de ziektes waar de meeste mensen aan doodgaan dezer dagen minder snel krijgt(diabetes, hart en vaatziekten, ***, alle welvaartsziektes eigenlijk).

als je er aan begint krijg je op het begin zogenoemde ontgiftigingsverschijnselen, deze houden in dat je lichaam alle giftige stoffen uit je lichaam aan het halen is en je lichaam zichzelf reinigt daarvan.

andere effecten zijn dat je lichaamstemperatuur daalt, je bloeddruk daalt, je oogwit wordt helderder wit blijkbaar, je huidt wordt gezond en helder, je lichaam wordt basischer (dus je ph gaat omlaag) waardoor bacterien en virussen beter overleven.

nou hoor ik je vragen, maar melk en vlees heb je toch nodig voor je lichaam? dat is toch goed voor je?
dat zijn commerciële leugens, de mens is de enige diersoort die melk zijn hele leven drinkt, en die melk komt zelfs van een andere soort! koeienmelk is bedoelt voor kalveren om grote koeien te worden die 1 ton wegen, niet voor mensen om elke dag te drinken. logisch he?
vlees hebben we ook bijna niet nodig. het enige nuttige is vitamine B12, waar je een tekort aan kan krijgen na lang rauw eten, al kan dit jaren duren vanwege de voorraad b12 die je nog in je lichaam hebt.

al met al, ik denk dat ik rauw ga eten, in ieder geval gedeeltelijk, 80 of 90%, wil nog wel heel af en toe naar de mac kunnen ofzo, maar is gewoon stukken beter voor je gezondheid en je voelt je ook goed.
6-2-2012 11:48
0
+
-
Cool story bro.
Geniet van je rauwe kip en salade.
6-2-2012 12:17
Aangepast op: 6-2-2012 12:20
1
+
-
>je lichaam wordt basischer (dus je ph gaat omlaag)

pH gaat omhoog als het basischer wordt.
Geen melk drinken is trouwens beter, minder kans later op botontkalking. Als je melk drinkt maak je niet je eigen kalk aan maar gebruik je dat van de melk. Op oudere leeftijd wordt die opname minder en komt de productie van kalk dus stil te liggen.
Verder klinkt het allemaal wel goed enzo maar ik doe iig niet mee. Ik kan niet zonder ongezond voedsel (no fatass).
7-2-2012 13:59
0
+
-
R.I.P.

skinny vegan hipster
9-2-2012 19:13
0
+
-
tl;dr

Rauw eten, geen vleesch :')
9-2-2012 19:14
0
+
-
Maar k hou best wel van stukje vlees

Zorg wel dat je ijzer en b12 binnen krijgt daar hebben vegetarische mensen vaak tekorten van :)
Avatar van ThomatoForceThomatoForce
9-2-2012 21:28
0
+
-
tl;dr, maar geen vlees, of vette shit meer, hell naw.
9-2-2012 22:39
0
+
-
Mensen die geen zware metaal vergiftiging hebben :')
9-2-2012 23:28
0
+
-
Melk slecht? :')
Als je GOMAD gaat misschien. (Bulken door 4 liter melk p dag te drinken)

Maar calcium heeft iedereen nodig en zit in wel meer producten.
Te weinig ervan zorgt juist voor botontkalking durr. (Als is dat een niet te vermijden proces als je ouder wordt)

Voor de rest is melk gewoon veilig (uit de NL supermarkt dan) en goed voor je lichaam. xd
10-2-2012 10:07
0
+
-
Maar als je atkins doet ofzo(dat doet mijn tante) dan eet je heel veel vette dingen maar dan val je *** snel af!
Avatar van ThomatoForceThomatoForce
11-2-2012 23:20
0
+
-
Veel vette dingen eten en afvallen?!?! Is dat mogelijk?!?!?! omfg

Eerste pagina«1»Laatste pagina

Terug naar de lijst met onderwerpen.

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren.

Bezoekers online: 7
Leden online: 0

Friendcodes.nl is niet geaffilieerd met Nintendo.
Stuur voor opmerkingen of vragen over de website, link exchanges en advertentiemogelijkheden een email naar:contact (a) friendcodes (punt) nl